کارگاه برنامه بازاریابی Marketing Plan
برندسازی از طریق ابتکار و ارزش
دوره ها

کارگاه برنامه بازاریابی Marketing Plan

۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان

بازاریابی مهم‌ترین عامل رونق یک کسب و کار است. متأسفانه بسیاری از کسب و کارهای کوچک طرح یا برنامه بازاریابی همه جانبه تدوین نمی‌کنند و از آنجا که طرح یا برنامه بازاریابی ندارند تاکتیک‌های مختلف بازاریابی را به طور موقت تجربه کرده و موفقیت‌هایی جزئی به دست می‌آورند. حتی ممکن است به طور اتفاقی به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنند اما نمی‌توانند اهداف، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های درستی برای خود تدوین کنند.

امروزه ابزارهای بازاریابی آنلاین زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای تدوین یک برنامه بازاریابی مناسب استفاده کرد؛ با توجه به گسترش روش‌های بازاریابی، کسب و کارها نباید هرگز از یک طرح و برنامه بازاریابی که به خوبی تدوین شده است چشم‌پوشی کنند.

برنامه بازاریابی (Marketing Plan) چیست؟

برنامه بازاریابی گزارشی است که استراتژی بازاریابی شرکت را برای سال یا ماه آینده مشخص می‌کند. هر کسی برای رشد کسب و کار خود به یک برنامه بازاریابی مشخص نیاز دارد. یک برنامه بازاریابی صحیح باید همه امور مرتبط با بازاریابی را دربربگیرد و برای آن‌ها نقشه مشخصی داشته باشد؛ که شامل موارد زیر می‌شود:

  • ویژگی‌های مشتریان هدف
  • نحوه رسیدن به مشتریان هدف
  • نحوه حفظ مشتریان هدف (تا به مشتری دائمی تبدیل شوند)
اطلاعات دوره

روز های برگزاری: شنبه از ساعت 14:00 تا 19:00

مدت ساعت کل دوره: 25 ساعت

نوبت برگزاری: 11

شیوه برگزاری: حضوری

محل برگزاری: سازمان مدیریت صنعتی

اهداف دوره

در هر کسب و کاری تدوین برنامه بازاریابی (Marketing Plan) یکی از مهمترین اقدامات برای جهت دهی به سمت هدف گذاری و اجرای برنامه های بازاریابی یکپارچه و همسو با استراتژی های کسب و کار است که در طرح کسب و کار Business Plan)) دیده شده است. همه متخصصان و مدیران ارشد بازاریابی لازم است است جهت اثربخشی برنامه های بازاریابی اشراف مناسب نسبت به روش طراح برنامه بازاریابی داشته باشند.

مجری دوره

نام مجری دوره: اعظم السادات میر آقاسی خانی

تلفن: 26203934-021

ایمیل: miraghasi@imi.ir

تلفن داخلی: 375

تلفنخانه: 22043005-021

مخاطبین دوره

مدیران ارشد، متخصصان و کارشناسان بازاریابی دانشجویان رشته های بازاریابی، مدیران ارشد بنگاه های کسب و کار و استارتاپ ها که به دنبال پیاده سازی هدفمند برنامه های بازاریابی هستند.

سرفصل های دوره
  • جایگاه و برنامه بازاریابی در طراحی کسب و کار
  • تعریف مفاهیم اصلی چشم انداز ماموریت و اهداف کلان سازمانی و بازارایابی
  • روش های تحلیل وضعیت بنگاه نسبت به رقبا و جایگاه رقابتی در صنعت
  • روش های تحلیل نقاط قوت و ضعف بنگاه ها و استراتژی های بازاریابی مرتبط
روش تدریس

این دوره ضمن مرور کلی مباحث و مفاهیم پایه بازاریابی دانش پذیران را آماده طراحی یک برنامه بازاریابی جامع برای کسب و کار خود نمی نماید. در انتهای جلسه هریک از مشارکت کنندگان برنامه بازاریابی تدوین شده خود را تهیه و ضمن ارائه از نظرات اصلاحی استاد دوره بهره مند خواهند شد.

گواهینامه ها

در پایان دوره به شرکت‌کنندگانی که در کل ساعات دوره حضور داشته و نمره قبولی پایان دوره را نیز علاوه برحضور کامل، کسب نمایند، گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.


کارگاه برنامه بازاریابی Marketing Plan