بیوگرافی
بیوگرافی دکتر رضا کریمی
بیوگرافی
دکتر رضاکریمی عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی متولد فروردین سال۱۳۵۷ در تهران است. وی در سن هجده سالگی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی عمران، آغاز کرد، همزمان با تحصیل دردانشگاه به عنوان مدیر پروژه، طرح های بزرگ ملی همچون احداث ساختمان مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی (ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی) را به پایان رساند.
با پیشنهاد ریاست وقت آن مرکزبه عنوان اولین مدیر، مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی را درسال ۱۳۸۵ بنا نهاد، ساخت مجهز ترین و مدرن ترین مرکز آموزشی کشوروایفای نقش CMO درآن مرکز، زمینه ساز تغییر مسیر تحصیلی ایشان به رشته مدیریت بود. بنابراین برای تحصیلات تکمیلی، دوره های متعدد حوزه مدیریت را درخارج از کشور طی نمود و پس از طی دوره مدیریت از کشور ژاپن و بازگشت تحصیل در رشته مدیریت اجرایی در دانشگاه تهران را در اوایل سال ۱۳۹۰ آغاز نمود. ازهمان سال در مدرسه های کسب وکار معتبر کشور به تدریس مباحث بازرایابی ،فروش وبرندینگ پرداخت وعلاوه بر همکاری در پروژه های مختلف بازریابی، برندسازی و تبلیغات، در دکتری تخصصی (PhD) مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائی به تکمیل دانش تخصصی خود پرداخت. ایشان با توجه به اهمیت بازارهای صنعتی و لزوم آموزش علمی بازاریابی صنعتی به عنوان دبیر اجرایی، دراولین کنفرانس بازاریابی صنعتی با دبیری علمی مرحوم دکتر روستا با همکاری انجمن علمی بازاریابی ایران و سازمان مدیریت صنعتی به ایفای نقش پرداخت. دغدغه اصلی ایشان، گسترش بازاریابی اصولی و علمی در کشور می باشد که نتیجه آن، سخنرانی در ده ها سمینار، همایش و دوره های آموزشی متعدد بوده است.هم اکنون به عنوان مشاور و مدرس حوزه بازاریابی، فروش وبرندینگ با شرکت ها و سازمان های بزرگ اقتصادی همکاری می نمایند.
خلاصه سوابق علمی و اجرایی
- دکترای تخصصی مدیریت بازاریابی
- عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی (IMI)
- مشاور و مدیر اجرایی در سازمانهای مختلف
- عضو انجمن علمی بازاریابی ایران
- مترجم دو کتاب در حوزه بازرگانی و بازاریابی
- مدیر پروژه های متعدد بازاریابی، فروش وبرندینگ
- دارنده مقاله های متعدد علمی و یا عمومی
- سخنران و مدرس در کارگاه ها و همایشهای متعدد برای شرکتها و سازمان ها
- عضو شورای راهبری کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی وکنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی
- عضو هیات علمی کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی
- عضو کارگروه تخصصی نظارت و سنجش شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی کشور
- مدیر برنامه آموزشی مشترک بین المللی با کارفرمایی ITC (International Trade Center) و سازمان مدیریت صنعتی در زمینه پروزه های توسعه تجارت اتحاد اروپا (EU) با ایران
- دبیر اجرایی اولین کنفرانس بازاریابی صنعتی (B2B) انجمن علمی بازاریابی ایران (دبیرعلمی مرحوم دکترروستا)
- پژوهشگر رتبه اول حوزه بازاریابی درکنفرانس بین المللی مدیریت-دانشگاه علامه طباطبائی سال ۱۴۰۰، با موضوع تاثیر انقلاب صنعتی ۴ بر اکوسیستم بازاریابی
سوابق تدریس و مشاوره
- مدرس اختصاصی برنامه بازاریابی وفروش وبرندینگ هواپیمایی قشم ایر
- مدرس فروش حرفه ای وتبلیغات برای مدیران وکارشناسان صنایع خودروسازی مدیران( شرکت مدیران خودرو)
- مدرس برندسازی اختصاصی مدیران فروش وبازاریابی صنایع خودروسازی مدیران( شرکت مدیران خودرو)
- مشاور ومدرس مهندسی فروش حرفه ای گروه صنعتی بستانچی(زیرمجموعه گروه صنعتی دمنده)
- مدرس مدیریت ارتباط با مشتریان (مدیریت نمایندگان سراسری کشور) شرکت همراه اول
- مدرس مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) صنایع خودروسازی مدیران( شرکت مدیران خودرو)
- مدرس بازاریابی بین المللی مدیریت بازرگانی پیشرفته سازمان مدیریت صنعتی
- مدرس بازریابی وفروش حرفه ای هلدینگ رایزکو
- مدرس بازاریابی وفروش شرکت زربام پارت
- مدرس بازاریابی وفروش اختصاصی مجموعه شهرفرش وشهرلوازم خانگی
- مدرس اختصاصی بازاریابی وفروش صنعتی هلدینگ صنعتی پویان
- مشاور بازاریابی وبرندینگ فروش پخش سراسری پاک
- مشاوره مدیریت بازاریابی و برندینگ شرکت بین المللی کالاناوگان شرق
- مشاور بازاریابی و برند در بازارهای بین المللی شرکت بین المللی جهان گشت پارس
- مدرس بازاریابی وفروش هلدینگ طبیعت(زیرمجموعه گروه میهن)
- مدرس دوره های برندینگ ،فروش وبازاریابی مرکزآموزش بازرگانی وصنعت نمایشگاهی
- مدرس بازریابی فروش فروشگاه زنجیره شهروند
- مشاور فروش شرکت تهران مبل
- مدرس بازاریابی وفروش صرافی پارسیان
- مدرس فروشندگی حرفه ای شرکت ژرف نگر،ارائه دهنده خدمات نورونتا اولین شبکه اختصاصی و غیر اشتراکی ایران (پیمانکار ملی شرکت مخابرات)
- مدرس برندینگ وتوسعه برند وفرصت های تبلیعاتی درشرکت ملی پست به شکل ملی با حضور مدیرعامل،اعضای هیات مدیره ومدیران کل استانی شرکت ملی پست ایران
- مشاور بازاریابی و فروش شرکت صنعتی فرنام بسپار
- توسعه، تدوین و پیادهسازی استراتژی های حفظ و ارتقای فروش شرکت ایساکو (خدمات پس ازفروش ایران خودرو) باتاکید بر خلق ارزش، افزایش وفاداری، بهبود تجربه مشتری
- مدرس دوره مدیریت تجربه مشتری CEM درشرکت صنایع مهندسی مواد مکرر
- مدرس دوره مهندسی فروش مدیران شرکت مدیران خودرو (MVM-FOWNIX)
- مدرس دوره برندینگ وتبلیغات در شرکت آرین موتور (LAMARI) نماینده میتسوبیشی ژاپن درایران
- مدرس مرکز بین المللی تجارت ITC (زیرمجموعه سازمان ملل متحد UN) در حوزه های مدیریت برند، مدیریت بازاریابی و طرح بازاریابی ITC (International Trade Center)