بررسی تاثیر ابعاد یکپارچگی بازاریابی بر افزایش بهره وری بازاریابی اینترنتی در میان کاربران شرکت شاتل
توضیحاتی در مورد وضعیت کنونی بازار سهام
ایده هماهنگسازی کانالهای ارتباطی سنتی و تکنولوژیکی امروزه به یک مفهوم جدید تبدیل شده است. این مفهوم از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ایجاد شده که منجر به ایجاد ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) گشته است. ایده ارتباطات یکپارچه بازاریابی به عنوان رویکردی ظهور یافت که بر نیاز به اتصال و پیوند تمام وسایل ارتباطی با یکدیگر به صورت هماهنگ تاکید میکند تا عملکرد آنها را با کارآمدترین روش تضمین کند. هنگام استفاده از این مفهوم در بازاریابی اینترنتی، میتواند ایجاد ایدهای در ذهنشان باشد که نقش ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) در بازاریابی اینترنتی به عنوان راهی برای اتصال و پیوند کلیه حسابهای سازمان در وبسایت های بازاریابی باشد به این روش که یکی از آنها دیگری را مخاطب قرار میدهد و بازخورد مستقیم به طرف مربوطه ارائه میگردد. پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع پژوهشهای کاربردی است، بهعبارتدیگر پس از انجام آزمون های آماری و بحث و نتیجهگیری میتوان بررسی تاثیر ابعاد یکپارچگی بازاریابی بر افزایش بهره وری بازاریابی اینترنتی در میان کاربران شرکت شاتل را موردبررسی قرارداد. همچنین این پژوهش از نظر روش جمعآوری اطلاعات جزء پژوهش های توصیفی و از نوع پیمایشی هست و ازآنجاییکه این پژوهش در یک محیط واقعی یعنی شرکت شاتل فعالیت دارند انجام خواهد شد، جزو پژوهش های میدانی به شمار میرود. همچنین نتایج حاکی از رد تاثیر پیامهای ارتباطی و ترویج بر روی کارایی بازاریابی مبتنی بر اینترنت و تائید شدن تمامی فرضیه ها است.
واژگان کلیدی:
بازاریابی یکی از مهمترین فعالیتهایی است که سازمانها بهواسطهی دوره زمانی عملیات خود انجام میدهند. با این حال، در طول زمان، به نظر میرسد که پیشرفت تکنولوژیکی روش فعالیت سازمانها، بازار محصولات یا خدمات آنها و ارتباط با مشتریانشان را تغییر داد.
در حوزه بازاریابی، هیچ تردیدی وجود ندارد که سازمان باید از بهترین روش برای برخورد با مشتریان خود و ایجاد روابط قوی با آنها جهت افزایش تعاملشان و در عین حال افزایش ارزش بازار سازمان آگاه باشد. بر این اساس، محققان و پژوهشگران بهترین روش برای رسیدن به حداکثر سطح ارتباط با مشتریان را تعیین کردهاند؛ ساختار اصلی این انتخاب در ارتباطات است. با پیشرفت تکنولوژیکی که در بسیاری از جنبه های زندگی رخ داد، به نظر میرسد که ارتباطات بیش از یک راه واحد داشته باشد؛ میتوان آن را از طریق اینترنت و سایر رسانه های ارتباطی انجام داد. ایده برقراری ارتباط را میتوان با ایجاد یک هماهنگی بین کانالهای ارتباطی تکنولوژیکی همراه با ابزارهای ارتباطی سنتی محقق ساخت که منجر به هماهنگی و همگامی در برقراری ارتباط با مشتریان میشود (Grönroos, 2004).
ایده هماهنگسازی کانالهای ارتباطی سنتی و تکنولوژیکی امروزه به یک مفهوم جدید تبدیل شده است. این مفهوم از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ایجاد شده که منجر به ایجاد ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) گشته است (Winter & Sundqvist, 2009). ایده ارتباطات یکپارچه بازاریابی به عنوان رویکردی ظهور یافت که بر نیاز به اتصال و پیوند تمام وسایل ارتباطی با یکدیگر به صورت هماهنگ تاکید میکند تا عملکرد آنها را با کارآمدترین روش تضمین کند. هنگام استفاده از این مفهوم در بازاریابی اینترنتی، میتواند ایجاد ایده ای در ذهنشان باشد که نقش ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) در بازاریابی اینترنتی به عنوان راهی برای اتصال و پیوند کلیه حساب های سازمان در وبسایت های بازاریابی باشد به این روش که یکی از آنها دیگری را مخاطب قرار میدهد و بازخورد مستقیم به طرف مربوطه ارائه میگردد.
براساس استدلال بالا، تکنولوژی تبدیل به عامل مهمی شده است که کسب و کار را به جلو پیش میبرد. امروزه همه چیز در زندگی ما میتواند از طریق اینترنت مدیریت شود، از جمله پزشکی، آموزش، بانکداری و معاملات دولتی. مفهوم تکنولوژی بسیار مهم است زیرا بستر ارتباطی بین تولیدکننده و کاربر نهایی را تسهیل میکند. علاوه بر این، در ارائه امکانات ارتباطی با کمترین هزینه و بهترین سود کمک کرده است. مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی، یک نظریه مهم در حوزه بازاریابی میباشد. ارتباطات یکپارچه بازاریابی یا به اصطلاح IMC توسط هاوکینز، بولمر و ایگل (۲۰۱۱، ص ۵) تعریف شده است. IMC را به عنوان “برنامهریزی و اجرای تمام انواع پیامهای تبلیغاتمانند، و پیامهای ترویجی انتخاب شده برای نام تجاری، خدمات و یا شرکت، به منظور یافتن مجموعهی مشترکی از اهداف ارتباطی، و یا به طور خاص، برای حمایت از یک موقعیت واحد” تعریف کردهاند. اما، در جریان این نظریه یا مفهوم، ممکن است این پرسش مطرح شود که چگونه این مفهوم میتواند بر بازاریابی آنلاین یا بازاریابی مبتنی بر اینترنت تاثیر بگذارد؟ تحقیقات کنونی به دنبال درک ارتباط بین ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بازاریابی مبتنی بر اینترنت و چگونگی تاثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر بازاریابی آنلاین در موج اخیر توسعه تکنولوژیک هستند.